Tuesday, April 5, 2011

Silver!!!!!!!!!


Salam semua...rasanya dah lama jugak aku tak antar apa-apa kat blog aku ni,nak kata busy...mungkin jugak la kot..tapi aku kena ingat,macam mana busy sekalipun aku masih ada orang yang lagi busy dari aku,hehe..Apa-apa pun Alhamdulillah tuhan masih lagi tidak membusykan aku gila-gila.Lagi satu,insyaAllah tuhan akan bagi kita lagi banyak masa sekiranya kita bagi banyak masa kita untuk dia,renung-renungkan dan selamat beramal! hehe..Ok,berbalik kepada tajuk ni,SILVER..aku rasa aku antara orang yang agak ketinggalan sikit oleh si SILVER ni,kalau dari awal aku kenal dengan mamat ni mesti lagi banyak leh dapat,kan? aku just nak share ckit dengan korang semua pasal kenaikan harga  silver yang agak 'keterlaluan' sejak kebelakangan ni,korang tengok dulu calculation aku pasal harga silver ni ok,kalau salah korang betulkan la,maklumla aku ni tak la ok sangat dengan matematik,hehe..



4 JANUARI 2011 =   USD 30.67 per ounce

4 APRIL 2011      =   USD 38.46 per ounce

Peratus kenaikan lebih kurang 25.4%

Dalam masa 4 bulan je tu....biar betul ni..ok2,sekarang kita kurang pergi ke tempoh 3 bulan pulak,

4 JANUARI 2011  = USD 30.67 per ounce

4 MAC 2011         = USD 34.43 per ounce

Peratus kenaikan lebih kurang 12.26%

hehe..best kan? emas pun naik tak selaju ni dalam tempoh yang singkat,ni baru tempoh singkat,belum lagi tempoh setahun. Nak tengok untuk tempoh setahun pulak? ok2,kita tengok untuk tempoh setahun pulak,

1 APRIL 2010  =  USD 17.69 per ounce

1 APRIL 2011  =  USD 37.63 per ounce

Peratus kenaikan lebih kurang 112.72%

haha..tak ka giler namanya tu, dalam satahun more than 100% kenaikan,best tu..dengar khabar harganya akan terus meningkat berikutan kejadian gempa yang menimpa jepun baru-baru ni,apa kena mengena pulak kan? Jepun dikatakan banyak juga bergantung kepada silver dalam industri nya yang kita sedia maklum mereka memiliki BESAR-BESAR punya industri.So permintaan oleh Jepun terhadap silver akan terus meningkat.Ok takat ni ja lah dulu aku tulis pasal silver,Wassalam,Chow!




No comments:

Post a Comment